dinsdag 5 maart 2013

Meer (potentiële) klanten op uw social media!


Allereerst mijn excuses dat ik drie weken lang geen blog heb geplaatst. Ik heb ontzettend de griep gehad en daarna een achterstand in mijn werk die ik in moest halen. Doordat mijn blogs vaak actueel zijn, kan ik geen blogs op voorraad hebben. Deze week ga ik het over de content van uw social media berichten hebben.

Ik kom vaak bedrijven tegen die een social media account hebben, maar met weinig volgers die er echt toe doen. Vaak krijg ik dan ook de vraag hoe (potentiële) klanten deze accounts gaan volgen. Hiervoor moet u bij uzelf te raden gaan wat volgers precies willen. Dit is dus niet alleen te weten komen welke producten en/of diensten u levert. (potentiële) klanten willen naast de activiteiten van uw bedrijf ook informatie hebben. Zelf geef ik bijvoorbeeld tips hoe mijn volgers beter in Google te vinden zijn met hun website. Of hoe een webwinkel kan zorgen voor meer omzet. Bent u bijvoorbeeld een bloemenverkoper vertel dan ook hoe u klanten het beste de bloemen kunnen verzorgen. Daarnaast kunt u klanten op de hoogte houden van aanbiedingen en workshops die u geeft, maar gebruik dit meer als bijzaak.

Ook moet u goed bedenken wat u op welk social media platform zet en hoe. Koppel Facebook en Twitter bijvoorbeeld niet zomaar aan elkaar. Dit zijn namelijk twee totaal verschillende platforms waarbij de frequentie van berichten plaatsen heel anders van elkaar liggen. Op Twitter is het niet vreemd om 15 berichten per dag te plaatsen, op Facebook wordt dit als zeer irritant ervaren. Facebook posts automatisch op Twitter is nog tot daar aan toe, maar post nooit al uw tweets ook direct op uw Facebook wall. Dit kan er voor zorgen dat uw likes drastisch terug dringen of dat mensen de weergave van uw berichten op hun wall uitzetten.

Tot zo ver de blog voor deze week. Ik ga weer mijn uiterste best doen om elke week een blog te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten