Allereerst mijn excuses dat ik drie
weken lang geen blog heb geplaatst. Ik heb ontzettend de griep gehad
en daarna een achterstand in mijn werk die ik in moest halen. Doordat
mijn blogs vaak actueel zijn, kan ik geen blogs op voorraad hebben.
Deze week ga ik het over de content van uw social media berichten
hebben.
Ik kom vaak bedrijven tegen die een
social media account hebben, maar met weinig volgers die er echt toe
doen. Vaak krijg ik dan ook de vraag hoe (potentiële) klanten deze
accounts gaan volgen. Hiervoor moet u bij uzelf te raden gaan wat
volgers precies willen. Dit is dus niet alleen te weten komen welke
producten en/of diensten u levert. (potentiële) klanten willen naast
de activiteiten van uw bedrijf ook informatie hebben. Zelf geef ik
bijvoorbeeld tips hoe mijn volgers beter in Google te vinden zijn met
hun website. Of hoe een webwinkel kan zorgen voor meer omzet. Bent u
bijvoorbeeld een bloemenverkoper vertel dan ook hoe u klanten het
beste de bloemen kunnen verzorgen. Daarnaast kunt u klanten op de
hoogte houden van aanbiedingen en workshops die u geeft, maar gebruik
dit meer als bijzaak.
Ook moet u goed bedenken wat u op welk
social media platform zet en hoe. Koppel Facebook en Twitter
bijvoorbeeld niet zomaar aan elkaar. Dit zijn namelijk twee totaal
verschillende platforms waarbij de frequentie van berichten plaatsen
heel anders van elkaar liggen. Op Twitter is het niet vreemd om 15
berichten per dag te plaatsen, op Facebook wordt dit als zeer
irritant ervaren. Facebook posts automatisch op Twitter is nog tot
daar aan toe, maar post nooit al uw tweets ook direct op uw Facebook
wall. Dit kan er voor zorgen dat uw likes drastisch terug dringen of
dat mensen de weergave van uw berichten op hun wall uitzetten.
Tot zo ver de blog voor deze week. Ik
ga weer mijn uiterste best doen om elke week een blog te maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten