dinsdag 26 juni 2012

Twitteren via Hyves met gelinkte Facebook likes naar je Google+ profiel in uw e-mail? Snapt u het nog?


Het wordt allemaal steeds gekker. Om de haverklap duiken er nieuwe social media platforms en online communicatiemiddelen op. Wat heeft dit voor u als bedrijf voor meerwaarde? Naast dat elke link die u naar uw website plaatst, via al deze profielen, u helpen om een hogere ranking in Google te krijgen, kunt u uw netwerk heel groot maken. Omdat het allemaal verschillende manieren zijn om te netwerken ook al lijken ze soms ontzettend op elkaar. De titel van deze blog is sterk overdreven, maar het bos waar u de bomen al lang niet meer van ziet wordt steeds groter.


Het voordeel van al deze social media is dat u mensen op verschillende manier bereikt. U kunt mensen steeds op andere manieren prikkelen. Als u gebruik maakt van Twitter gaat u steeds de perfecte zin bedenken omdat u maar 144 karakters hebt. In een blog geeft u dan weer een grote uitleg, of verteld u een compleet verhaal. Als u een blog die u gemaakt heeft deelt op twitter dan kan een lezer zelfs uitmaken of dit voor hem of haar interessant is. Die 144 karakters kunnen er dus voor zorgen of iemand uw blog wil lezen of niet.



Door al deze social media denken mensen vaak slim te zijn door alles aan elkaar te koppelen. Als u een tweet verstuurd wordt dit bericht ook automatisch gepost op bijvoorbeeld uw Facebook. Ik wil u afraden om al uw social media aan elkaar te koppelen. Dit kan voor veel frustratie zorgen. Het is heel normaal dat iemand 30 tweets per dag verstuurd, maar 30 posts op Facebook is veels te veel en kost u “vrienden” lees: potentiële klanten. Ook zie ik vaker dat mensen hun privé tweets op Linkedin zetten. Dit heb ik voor deze blog een tijdje geprobeerd, geen aanrader. Ik verstuur gemiddeld maar 2 a 3 tweets per dag en toch heeft dit mij connecties gekost. Ook wat u verteld is anders. Op Twitter worden meer alledaagse bezigheden gedeeld, maar op Facebook meer de echte nieuwtjes, het liefst met een foto.

Als u actief mee gaat doen in de wereld van social media, probeer er dan eerst achter te komen voor wie, hoe en waarom het platform bedoelt is. Dit zorgt er voor dat uw (online) netwerk enorm uit kan breiden. Een vaste techniek heb ik niet qua info die ik verzend of hoeveelheid. Persoonlijk denk ik dat 10 tweet op een dag meer dan genoeg zijn, en voor een bedrijf één post per dag op Facebook ook genoeg is. Probeer, Helemaal als bedrijf zijnde, mensen te prikkelen met nieuwe dingen. Laat zien wat uw bedrijf doet op een spectaculaire manier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten