
Die herhaling kun je ook inzetten als
onderdeel van je marketingstrategie. In de 2e wereld oorlog werd dit
ook ingezet, niet op de goede manier, maar het werkte wel. Wat ik
bedoel is niet (slechte) propaganda, maar mensen constant laten zien
dat je er nog bent.

Via internet is het ook een
mogelijkheid om steeds te herhalen. Het is hier verstandig om dit
anders aan te pakken. Via internet is namelijk iedereen snel
verveeld, tweet dus niet drie keer per dag dat je heel goed dakpannen
kan leggen, maat tweet 3 keer per dag over van alles en nog wat. Als
je het logo van je bedrijf als profielfoto hebt gekozen zien we 3
keer per dag dat logo voorbij komen. Via internet is het dus beter om
je beeldmerk te promoten. Via Linkedin kun je opvallen door je in zo
veel mogelijk discussies te mengen. Op Facebook door content toe te
voegen, maar ook content van anderen te liken of er een berichtje bij te plaatsen.
Ook kun je bij een bedrijf opvallen via
de mail. U wilt bijvoorbeeld langs komen:
- Mail voor planning van de datum
- Mail om te laten weten dat de gekozen datum akkoord is
- Mail voor een kleine uitleg wat je gaat bespreken
- Mail om er voor te zorgen dat het bedrijf de afspraak niet vergeet
- U komt langs bij het bedrijf
- Mail waarin u verteld dat u het leuk en nuttig vond
- Mail met uw presentatie zodat deze nog nagelezen kan worden
- Mail met de complete evaluatie
Dit allemaal zou in 4 e-mailberichten kunnen. Maar op
deze manier kom je meerdere keren onder de aandacht met je bedrijf. Ik zelf doe
dit niet naar klanten omdat ik die al als klant heb en ik nu
gemiddeld 200 mails per project per klant krijg. meer dan genoeg
dus!
Voor de rest kan ik het niet vaak
genoeg zeggen: Ga actief bezig op: Twitter, Facebook, Google+,
LinkedIn en alle Social media die je maar kunt vinden. Ga ook actief
netwerken en laat zien dat je er bent. Deze blog tipt alleen maar
over dat de kracht van herhalen er zelfs voor gezorgd heeft dat
mensen in iets gingen geloven dat logischerwijs helemaal niet kan.
Zet het slim, maar vooral eerlijk in. Je kunt er ontzettend ver mee
komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten