Deze week bespreek hoe belangrijk
internet is, maar dat andere vormen van klantenwerving en reclame
niet uit het oog geraakt moet worden. Internet is een mooie plaats om
u zelf te profileren. Tegenwoordig zijn er best wel veel bedrijven
die zicht volledig op internet richten. Zonder internet is het
bedrijf onbereikbaar en is het niet mogelijk zaken te doen. Als u
zicht dan bedenkt dat 33% van de wereldbevolking internet gebruikt en
u daardoor 77% mist is dit toch zonde? In Nederland gebruikte in 2011
50% van de bevolking internet. Best weinig eigenlijk.
Ook in Nederland zijn er dus nog genoeg
mensen zonder internet. Dit zijn vooral ouderen, maar ook mensen die
er niks mee hebben of willen. Ook zijn er veel mensen die te langzaam
internet hebben om een like op Facebook te kunnen geven. Dit komt
doordat er niet overal in Nederland een internet verbinding
verkrijgbaar is. Mensen die in die gebieden wonen kunnen wel via de
satelliet internetten, maar dit is een stuk langzamer.
Het internet moet u absoluut niet
wegcijferen want het blijft één van de belangrijkste plaatsen waar
u zicht kunt profileren, maar sluit mensen zonder internet niet
buiten! Uw website is slechts een uit de kluiten gewassen
visitekaartje waar mensen op een gemakkelijke manier contact met u
kunnen vinden. Voor de mensen zonder internet moet het mogelijk zijn
u telefonisch te kunnen bereiken. Ook moet uw telefoonnummer dus
makkelijk te vinden zijn buiten uw website. Vooral op uw
visitekaartje is een telefoonnummer belangrijk.
Bent u alleen bereikbaar via de mail?
Dan mist u tocht een groot deel van uw (potentiële) klanten.
Nogmaals: Meer dan 8 miljoen
Nederlanders is online dus ook op onder andere social media moet u
actief zijn om tocht de mensen te trekken die veelvuldig gebruik
maken van het net.
Ik wens u veel succes om het juiste
balans te vinden ;)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten